JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

« 1 ... 6 7 8 9 10 »
Tiina Nieminen stod utanför Nacka stationshus när lastbilen mejade ner portalen med el- och vattenledningar till tunnelbanebygget.

Tiina Nieminen stod utanför Nacka stationshus när lastbilen mejade ner portalen med el- och vattenledningar till tunnelbanebygget.

Tiina Nieminen

Pojke nära få stålbalk i huvudet vid t-banebygget

Nyheter

En lastbil med grävskopa mejade ner en stålportal med el- och vattenledningar på Värmdövägen vid Nacka station på tisdagseftermiddagen. 

– En pojke var nära att få balken i huvudet – han kunde ha dött, säger vittnet Tiina Nieminen.

Nyheter
Tiina Nieminen stod utanför Nacka stationshus när lastbilen mejade ner portalen med el- och vattenledningar till tunnelbanebygget.

Tiina Nieminen stod utanför Nacka stationshus när lastbilen mejade ner portalen med el- och vattenledningar till tunnelbanebygget.

Tiina Nieminen

Pojke nära få stålbalk i huvudet

Lastbil mejade ner portal med el- och vattenledningar till tunnelbanebygget i Sickla. ✔ Vittnet Tiina: ”Pojken kunde ha dött”

Snöovädret har slagit till med full kraft mot Stockholm.

Snöovädret har slagit till med full kraft mot Stockholm.

Mostphotos/Pekka Pääkkö/SMHI

Snökaos på vägarna: ”Som en vit vägg”

Nyheter

Snöovädret har slagit till med full kraft mot Stockholm. På E18 och E4 har flera olyckor inträffat och bilar kört fast.

– Efter en halvtimme syns det inte att man plogat, säger Katarina Wolffram på Trafikverket.

Nyheter
Snöovädret har slagit till med full kraft mot Stockholm.

Snöovädret har slagit till med full kraft mot Stockholm.

Mostphotos/Pekka Pääkkö/SMHI

Snökaos på vägarna: ”Som en vit vägg”

Varningen utökas – gäller hela länet ✔ Olyckor och bilar som kör fast på E18 och E4 ✔ Trafikverket: ”Kommer arbeta non-stop”

Den del av Ekerövägen som är klar föreslås få hastighetsgräns på 80 kilometer i timmen.

Den del av Ekerövägen som är klar föreslås få hastighetsgräns på 80 kilometer i timmen.

Stefan Källstigen

Förslaget: Ekerövägen får 80-sträcka

Nyheter

Den ombyggda sträckan av Ekerövägen kan bli 80-väg. Men kommunen vill att Trafikverket ska se över säkerheten innan förslaget blir verklighet.

Nyheter
Den del av Ekerövägen som är klar föreslås få hastighetsgräns på 80 kilometer i timmen.

Den del av Ekerövägen som är klar föreslås få hastighetsgräns på 80 kilometer i timmen.

Stefan Källstigen

Förslaget: Ekerövägen får 80-sträcka

Minskar restiden med 23 sekunder

Köer på Gamla Skurubron efter att avgifterna infördes på Skurubron den 1 oktober.

Köer på Gamla Skurubron efter att avgifterna infördes på Skurubron den 1 oktober.

Johan Kristensen

Broavgiften fördubblade trafiken på Gamla Skurubron

Nyheter

Trafiken på Gamla Skurubron har mer än fördubblats efter att avgifterna började tas ut på nya Skurubron den 1 oktober. Var tionde bilförare som körde över nya bron när den var gratis – väljer nu Gamla Skurubron.

Nyheter
Köer på Gamla Skurubron efter att avgifterna infördes på Skurubron den 1 oktober.

Köer på Gamla Skurubron efter att avgifterna infördes på Skurubron den 1 oktober.

Johan Kristensen

Broavgiften fördubblade trafiken på Gamla Skurubron

En av tio bilförare bytte från nya bron till gamla när avgifterna infördes ✔ Trafikverket: ”Förväntat”

Transportstyrelsen vill inte bevilja stötande nummerplåtar.

Transportstyrelsen vill inte bevilja stötande nummerplåtar.

Mostphotos

Botkyrkabo får nej till ASKHOLE

Nyheter

Två personer i södra Botkyrka har ansökt om personliga nummerplåtar till sina fordon men fått avslag av Transportstyrelsen.

Nyheter

Mikael Andersson

Är detta Österåkers värsta rondell?

Nyheter

Hur kör du egentligen och varför känns vissa cirkulationsplatser knepigare än andra? Mitt i bad en expert peka ut bristerna – och Åkersbergas värsta rondell.

Nyheter

Mikael Andersson

Rondellen där det går för fort

Trafiklärare pekar ut den farligaste cirkulationsplatsen i Åkersberga. ”Det är ofta man känner att det var nära ögat”.

Rondelltrafiken i Sverige är sämre än i Europa, menar den vana bilisten Egon Granath.

Rondelltrafiken i Sverige är sämre än i Europa, menar den vana bilisten Egon Granath.

Albin Tingstedt

Bilister om rondeller i Fittja: "Det är mycket road rage"

Nyheter

Runt, runt och runt. Cirkulationsplatser, eller rondeller som det heter i folkmun, kan skapa förvirring och irritation i biltrafiken. Åtminstone hos de bilister som Mitt i möter vid en mack i Fittja.

Nyheter
Rondelltrafiken i Sverige är sämre än i Europa, menar den vana bilisten Egon Granath.

Rondelltrafiken i Sverige är sämre än i Europa, menar den vana bilisten Egon Granath.

Albin Tingstedt

Bilister om rondeller i Fittja: "Det är mycket road rage"

Cirkulationsplatser kan skapa förvirring och irritation i biltrafiken. Åtminstone hos de bilister som Mitt i möter vid en mack i Fittja.

Innan rondellen byggdes var det en vanlig järnvägskorsning här.

Innan rondellen byggdes var det en vanlig järnvägskorsning här.

Stefan Källstigen

"Det har blivit anarki i rondellerna"

Nyheter

Blinka i tid, lägg dig i rätt fil och ge företräde. Enkla regler – men det är si och så med hur vi följer dem i rondellerna.

Victoria Fredlund, trafiklärare på Vallentuna trafikskola tycker att vi stressar för mycket i trafiken.

Nyheter
– Det är inte krångligt att köra i rondeller om man vet hur man ska göra, säger Victoria Fredlund, trafiklärare på Vallentuna trafikskola.

– Det är inte krångligt att köra i rondeller om man vet hur man ska göra, säger Victoria Fredlund, trafiklärare på Vallentuna trafikskola.

Stefan Källstigen

"Det har blivit anarki i rondellerna"

Körskolläraren: "Tagga ner i trafiken".

Runbyrondellen är enfilig och brukar inte orsaka några större problem. Men på morgonen kan det vara länga köer in och ut ur cirkulationsplatsen.

Runbyrondellen är enfilig och brukar inte orsaka några större problem. Men på morgonen kan det vara länga köer in och ut ur cirkulationsplatsen.

Stefan Källstigen

Så snurriga är Väsbys rondeller

Nyheter

Det är trafikplatserna de flesta har en åsikt om.

Så hur ligger det till med rondellerna i Upplands Väsby? Mitt i kollar läget med ett par bilister – och en trafikingenjör.

Nyheter
Maria Liljeskog med dottern Linn, 6, som går på Runby skola.  Linn brukar få skjuts till skolan på morgonen av pappa.

Maria Liljeskog med dottern Linn, 6, som går på Runby skola. Linn brukar få skjuts till skolan på morgonen av pappa.

Stefan Källstigen

Edsbackarondellen är Sollentunas värsta cirkulationsplats. Övergångsstället på Danderydsvägen bidrar till att skapa farliga situationer och olyckor.

Edsbackarondellen är Sollentunas värsta cirkulationsplats. Övergångsstället på Danderydsvägen bidrar till att skapa farliga situationer och olyckor.

Tomas Stark

Sollentunas snurrigaste rondell?!?

Nyheter

Vissa rondeller är otydliga. En del väcker irritation. Men värst i Sollentuna är Edsbackarondellen tillsammans med den större grannen intill, Tunbergsrondellen. Det är experterna överens om.

Nyheter
Edsbackarondellen är Sollentunas värsta cirkulationsplats. Övergångsstället på Danderydsvägen bidrar till att skapa farliga situationer och olyckor.

Edsbackarondellen är Sollentunas värsta cirkulationsplats. Övergångsstället på Danderydsvägen bidrar till att skapa farliga situationer och olyckor.

Tomas Stark

Det här är Sollentunas värsta rondell

Trafiklärare och lokalpolis pekar ut samma cirkulationsplats: ✔Knepigt att komma in rätt ✔ Farligt övergångsställe ✔ Mycket trafik

« 1 ... 6 7 8 9 10 »

Senaste nyheterna

Ungefär 30 meter högt och tio meter brett – det är svårt att missa det nya verket i Kista.

Ungefär 30 meter högt och tio meter brett – det är svårt att missa det nya verket i Kista.

Malin Lövkvist

Världens första(?) och största AI-mural finns i Kista

Nyheter

Nästan 30 meter hög och tio meter bred – det är svårt att missa den gigantiska muralmålning som nyss uppförts i Kista. Men är det verkligen konst?

Nyheter
Konstnären Christofer "Sagie" Siwertz-Svedjeby ställer sig frågan om verket i Kista ens kan kallas för konst.

Konstnären Christofer "Sagie" Siwertz-Svedjeby ställer sig frågan om verket i Kista ens kan kallas för konst.

Malin Lövkvist

Här är världens första(?) och största AI-mural

Men är det ens ett konstverk, frågar sig hjärnorna bakom

ETTA?? Lisas "pärla" är frihet på hjul Husbilar trendar – i Solna har antalet husbilsägare ökat med 83 procent på fem år.

ETTA?? Lisas "pärla" är frihet på hjul Husbilar trendar – i Solna har antalet husbilsägare ökat med 83 procent på fem år.

Malin Lövkvist

Frihet på hjul lockar i Solna: "Måste ju testa"

Nyheter

De´ ska va husbil – särskilt i Solna.

Här ökar husbilarna mest i hela landet.

– Det är härligt att vakna mitt i naturen, tycker Lisa Öjeland, 45, som hakat på trenden.

Nyheter
Lisa Öjeland har haft sin första sommar med "Pärlan", en norrlandskörd van från 2007. Att husbilslivet är poppis märks. "Man hittar någon liten vik på google maps och tänker att man ska få vara själv där, men så står ändå tre vans parkerade där när man kommer".

Lisa Öjeland har haft sin första sommar med "Pärlan", en norrlandskörd van från 2007. Att husbilslivet är poppis märks. "Man hittar någon liten vik på google maps och tänker att man ska få vara själv där, men så står ändå tre vans parkerade där när man kommer".

Malin Lövkvist

Här har husbilarna ökat med 83 procent – Lisa, 45: "Måste ju testa"

Husbilsboom ✔️ Solna har största ökningen ✔️ Lisa slog till: "Härligt att vakna mitt i naturen"

"Den var fin upp till ungefär 150 kilo. Sedan började den få de här svulstiga formerna", säger Kristian Kinde. Exakt hur mycket hans jättepumpa väger i dag är hemligt för lyckas han forsla den till höstmarknaden på Silverbäckens skola så ska det bli en gissningstävling.

"Den var fin upp till ungefär 150 kilo. Sedan började den få de här svulstiga formerna", säger Kristian Kinde. Exakt hur mycket hans jättepumpa väger i dag är hemligt för lyckas han forsla den till höstmarknaden på Silverbäckens skola så ska det bli en gissningstävling.

Tomas Stark

Öm omvårdnad skapade monsterpumpa i Häggvik

Nyheter

Less is more gäller inte för jättepumpor. Kristian Kinde i Häggvik avslöjar hur han lyckats få fram en pumpa på över 200 kilo.

Nyheter
"Den var fin upp till ungefär 150 kilo. Sedan började den få de här svulstiga formerna", säger Kristian Kinde. Exakt hur mycket hans jättepumpa väger i dag är hemligt för lyckas han forsla den till höstmarknaden på Silverbäckens skola så ska det bli en gissningstävling.

"Den var fin upp till ungefär 150 kilo. Sedan började den få de här svulstiga formerna", säger Kristian Kinde. Exakt hur mycket hans jättepumpa väger i dag är hemligt för lyckas han forsla den till höstmarknaden på Silverbäckens skola så ska det bli en gissningstävling.

Tomas Stark

Öm omvårdnad skapade monsterpumpa i Häggvik

Kristian slog sitt rekord med råge ✔ Väger över 200 kilo ✔ Mycket av allt är receptet