JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

1 2 3 4 ... 10 »
Vill vi verkligen dricka öl fem på morgonen, och kolla fotboll?

Vill vi verkligen dricka öl fem på morgonen, och kolla fotboll?

Mostphotos/Angie

Krönika: Vi vill inte dricka öl klockan 5 på morgonen – inte egentligen

Krönika

Förhoppningsvis blir VM en riktig folkfest – men jag tror inte att det blir på barerna.

Krönika
Vill vi verkligen dricka öl fem på morgonen, och kolla fotboll?

Vill vi verkligen dricka öl fem på morgonen, och kolla fotboll?

Mostphotos/Angie

Krönika: Vi vill inte dricka öl klockan 5 på morgonen – inte egentligen

Stockholmarna vill känna sig kontinentala – men inte vara det på riktigt

Chefredaktör Jakob Larsson.

Chefredaktör Jakob Larsson.

Angie Gray

Krönika: Så låter Stockholms nyhetsvecka

Krönika

I nystartade Mitt i-podden med Orreteg & Hertz lotsar pratkvarnarna Klara och Evelina dig genom snackisar, analyser och fördjupningar.

Finns såklart där poddar finns och även på Youtube!

Krönika
Chefredaktör Jakob Larsson.

Chefredaktör Jakob Larsson.

Angie Gray

Hur låter nyhetsveckan i Stockholm?

Mitt i-podden lotsar genom snackisarna ✔ När det passar dig ✔ "Det högt och lågt, kul och allvar"

"Normaltid är det enda rätta, tänker jag"

Krönika

En arg, övertygad och framför allt trött Alexander Kuronen argumenterar för att avskaffa sommartiden. Tills han ger upp.

Krönika

Normaltid är det enda rätta, tänker jag

Alexander Kuronen om årets kanske mest hatade klocktradition

Det våras för blommor och bajs

Krönika

Krokus i rabatten, ljusare kvällar och gympaskor. Stockholm börjar fyllas av vårtecken – men vissa vill man helst vara utan.

Krönika

Det våras för blommor och potthål

Krönika. "Få saker säger vår som att köra sicksack mellan potthålen"

Lösningen på befolkningskrisen? OS!

Krönika

Låt OS-byn inspirera stockholmare att skaffa fler barn.

Krönika

Lösningen på befolkningskrisen? OS!

Låt OS-byn inspirera stockholmare att skaffa fler barn

"Som stockholmare gläds jag åt årets melodifestival"

Krönika

Hela Stockholms fest är i gång. Mitt i:s Alexander Kuronen tycker att det är bra att vår fina huvudstad äntligen får lite uppmärksamhet.

Krönika

"Som stockholmare gläds jag åt årets melodifestivalturné"

Så hyllas vår stad på bästa sändningstid ✔ Slussen besjungs – i Linköping

"Jag vill slå ett slag för längtan"

Krönika

Ät inte semla för tidigt. Bara gör det inte. Upplevelsen kan bli så mycket bättre om man bara orkar vänta.

Krönika

"Jag vill slå ett slag för längtan"

I år väljer jag en söt strategi för att mota mörkret

Krönika

Kära november!

Krönika

I år väljer jag en söt strategi för att mota mörkret

Du kom med kompakt mörker och massor av regn

Lite vett och etikett, tack.

Lite vett och etikett, tack.

Angie Gray/Mostphotos

"Mer vett och etikett i kollektivtrafiken, tack!"

Krönika

Krönika. Högljudda telefonsamtal och musik som strömmas från mobilerna, friska resenärer som tar hissen och folk som dundrar in på bussen innan folk har klivit av. Jag har fått nog – nu är det dags att vi stockholmare kommer överens om nya oskrivna regler i SL-trafiken.

Krönika

"Låt oss uppdatera vett- och etikettlistan i SL-trafiken"

Nog kan vi stockholmare komma överens om mer än att stå till höger i rulltrappen

"Låt pedagogerna äga föräldramötet"

Krönika

Krönika. Föräldramötet är en chans att få träffa barnens pedagoger och få höra om skolan. Men allt för ofta tas det över av andra föräldrar.

Krönika

Krönika: "Låt pedagogerna äga föräldramötet"

Allt för ofta tar andra föräldrar över dagordningen

1 2 3 4 ... 10 »

Senaste nyheterna

En bild från videoklippet Ungsvenskarna delat när de delade ut dosor utan för Tibble gymnasium.

En bild från videoklippet Ungsvenskarna delat när de delade ut dosor utan för Tibble gymnasium.

Privat

SD delade ut dosor vid gymnasium i Täby – rektor kritisk

Nyheter

SD har delat ett klipp där de delar ut dosor med SD-logga utanför Tibble gymnasium. Rektor Liisa Gellersteds tycker kampanjen vid skolan är olämplig.

– Vi ställer oss väldigt negativa till påverkanskampanjer, säger hon.

Nyheter
Rektor Liisa Gellerstedt tycker att kampanjen är olämplig.

Rektor Liisa Gellerstedt tycker att kampanjen är olämplig.

Mikael Andersson/Privat

SD delade ut dosor vid gymnasium i Täby – rektor kritisk

"Olämplig kampanj vid skola" ✔ Ungsvenskarna: "Valdes för att göra materialet till en rolig grej"

Kommunstyrelsens ordförande Tina Runhem (M) klippte invigningsbandet tillsammans med Bengt Sandell (S), ordförande i nämnden för teknik, fritid och kultur.

Kommunstyrelsens ordförande Tina Runhem (M) klippte invigningsbandet tillsammans med Bengt Sandell (S), ordförande i nämnden för teknik, fritid och kultur.

Vaxholms stad

Västerhamnen i Vaxholm invigdes

Nyheter

Nu är den första etappen av tre i Vaxholms stora kajrenovering i stort sett avslutad. I lördags var det festlig invigning av Västerhamnen.

Nyheter
Många var på plats för att följa invigningen.

Många var på plats för att följa invigningen.

Vaxholms stad

Nyrenoverade Västerhamnen i Vaxholm invigd

Nu är en av tre etapper färdig ✔ Trolleri och simmande lekskulpturer

VM-stjärnorna är alla tidigare elever på Solna gymnasiums fotbollsutbildning.

VM-stjärnorna är alla tidigare elever på Solna gymnasiums fotbollsutbildning.

Mostphotos/Maria Lilja

Skolans VM-succé: Fyra elever i landslaget

Nyheter

Vad har Yasin Ayari, Alexander Isak, Gustaf Lagerbielke och Isak Hien gemensamt – förutom att de setts glänsa i Sveriges VM-trupp?

De har alla gått på Solna gymnasium.

– Helt otroligt! säger Katta Laurin, samordnare på skolan.

Nyheter
VM-stjärnorna är alla tidigare elever på Solna gymnasiums fotbollsutbildning.

VM-stjärnorna är alla tidigare elever på Solna gymnasiums fotbollsutbildning.

Mostphotos/Maria Lilja

Skolans VM-succé: Fyra elever i landslaget

Isak, Hien, Ayari och Lagerbielke började sina fotbollskarriärer här – "Otroligt stolta" ✔ Sporrar eleverna – var förebilder även i skolbänken