Alby
Det var dålig lukt från en lägenhet i Alby som gjorde att polisen tog sig in i bostaden för att undersöka att ingen råkat illa ut. Det skriver polisen på sin hemsida.
Stanken visade sig dock komma från ett kylskåp där mat stått och ruttnat.
Enligt hyresvärden ska lägenheten vara obebodd – men när polisen gör slagningar i register framkommer det att sju vuxna personer är skrivna där.
Polisen skriver därför flera anmälningar om folkbokföringsbrott.