Nacka
Nacka skärper inpasseringen för företag på kommunens återvinningscentraler. Ett nytt system har satts upp, som läser av bilens registreringsskylt och företagen faktureras sedan månadsvis.
Det nya systemet ska säkerställa att kostnaderna för företagsavfall bekostas av företagen, i stället för via avfallstaxan.
Tidigare har företag behövt kontakta personal på plats för betalning. Privatpersoner lämnar även fortsättningsvis sitt avfall utan avgift.