Vid åttatiden har ett 20-tal ungdomar och sex a-traktorer samlats på Bällstaparkeringen.
Här har de hängt hela sommaren. Snart börjar en ny termin men ännu kan de stanna uppe sent, tränga in sig i sina hembyggda åk och rulla ut på vägarna mot nästa samlingsplats.
De får passa på.
I nästa vecka, den 31 augusti, ändras reglerna för a-traktorer. Då införs bilbältestvång för alla i fordonet och det blir inte längre tillåtet att ta in många passagerare.
– Det blir en person per säte och bälte, säger Edvin Pontell, 17. Och eftersom man inte får ha baksäten i a-traktorerna kommer bara två personer kunna åka med.
Joel Billberg kommer snart bara att få ta in en passagerare i sin epa. En ombyggd Volvo 940 med en ljudanläggning som han lagt ner mycket jobb på.
Stefan Källstigen
Det blir stor skillnad mot hittills. Att vara många i epan, som a-traktorn också kallas, är en del av nöjet. Den blir en rullande ungdomsgård som, om reglerna ska följas, kommer att bli betydligt glesare befolkad än nu.
– I min gamla bil kunde jag klämma in tio pers, säger en annan kille. Det var jättekul. Nu tycker jag att det är skönt med bara en passagerare, skyndar han sig att tillägga.
Edvin tycker att det vore bättre att tillåta baksäten i a-traktorerna än att begränsa antalet passagerare.
– Då ser man döda vinkeln och har sikt bakåt eftersom vi har en mellanvägg bakom förarsätet. Sen tror jag att folk kommer att fortsätta ta in fler ändå och då blir det också en trafikfara. Om man hade haft fem säten med bälte hade de kanske använts i stället för att man knölar in sig i bakluckan huller om buller.
Edvin Pontell, 17, Gröndal; Noah Vieru, 17, Gribbylund och Joel Billberg, 16, Bällsta hänger med epagänget varje kväll. De samlas oftast här på Bällstaparkeringen.
Stefan Källstigen
Ingen har något positivt att säga om begränsningen av passagerare. Men bilbältestvånget får godkänt.
– Även om vi ligger i 30 kan det bli en kollision när det kommer någon som kör snabbare. Då är det bra att ha bälte, säger Elin Frölin, 17, som bor i Angarn och går fordonsprogrammet på Vallentuna gymnasium.
De pratar om vuxna bilister som hetsar dem på vägen eller blir arga för att a-traktorerna stoppar trafiken. Om yrkesförare som prejar dem ner i dikena.
– Jag blev nästan utpressad från vägen av en tung lastbil för några månader sedan, säger Noah Vieru, 17, från Gribbylund. Föraren låg ett par decimeter från dragkroken och tutade. Sen skulle han köra om och sneddade framför mig. Jag ringde vd:n för åkeriet efteråt.
Tur då att gemenskapen och sammanhållningen är stark bland epakidsen.
– Om man har blivit prejad ner i ett dike kan man ringa varandra mitt i natten, säger Elin Frölin. Då sticker vi ut och hjälper varandra.
För henne är a-traktorn ett intresse som spänner över flera generationer.
– Min mamma hade moppe och epakort, säger hon. Det var samma med farfar, han är bonde och har kört långsamma fordon. Brorsan har också haft epa. Det var där det började för mig. Det är åtta år mellan oss och vi åkte mycket med hans epa när jag var liten. Jag har epa i blodet.
Sticker på Joel Billbergs bil.
Stefan Källstigen
Det börjar skymma och ovanför radhustaken lyser molnen rosa. Nyss tändes gatlyktorna. Stämningen är vänlig och lugn. Men det kan också låta mycket om epatraktorerna när de höjer volymen på sina ljudanläggningar.
– Jag och Edvin gillar att bygga ljud och brukar sätta på maxvolym. En gång ringde kommunpolisen min pappa för att han skulle säga till mig. Så jag gör inte det lika mycket nu.
Han säger att han förstår att den höga musiken stör.
– Men hellre att vi håller på så här än att vi står i ett hörn och röker cigg eller håller på med droger. Jag slösar pengar på högtalare men hellre det än en massa dumheter. Det är vad jag säger till min pappa, säger Joel Billberg, 16.
En sak är i alla fall säker. Med de nya reglerna blir det lättare för polisen att bötfälla ungdomar som inte följer reglerna.
– Det blir tydligare vad som gäller nu. De får bara sitta två i a-traktorn och alla ska vara bältade. Är det inte så finns det anledning för oss att beivra det, säger kommunpolis Stefan Dahlgren.
Den obligatoriska triangeln för a-traktorer.
Stefan Källstigen