Abrahamsberg

I början av juni klubbade politikerna i stadsdelsnämnden att öppna en parklek i Abrahamsberg, i en byggnad som tidigare använts för parkleksverksamhet.

Platsen, Lekplatsen Dragonparken, bedöms som lämplig för parkleksverksamhet då den ligger nära till kollektivtrafk och då flera barn och barnfamiljer rör sig i området.

Stadsdelen får tillgång till byggnaden från 1 juli och verksamheten beräknas komma i gång under tidig höst.

Enligt stadsdelen är ett av syften med att ordna med en parklek på den här platsen, förutom att erbjuda fritidsaktiviteter för barn och ungdomar, att öka vuxennärvaron i området och på så sätt öka tryggheten i närområdet.