Vällingby

När en patrull kom tillbaka från en runda i Vällingby centrum upptäckte de att rutorna på deras polisbil hade vandaliserats.

Mannen har släppts efter beslut av åklagare.

Det var vid 22.30-tiden på onsdagen den 22 april.

Nu är en man i 50-årsåldern misstänkt för brottet. Rubriceringen är sabotage mot blåljuspersonal och skadegörelse och en förundersökning pågår kring händelsen.

Har släppts av åklagare

– Den information vi kan dela för tillfället är att polisbilen i fråga vandaliserades av mannen så att skador på bland annat bilens fram- och bakruta uppkom. Mannen har varit anhållen i samband med händelsen, men har nu släppts efter beslut av åklagare, säger Emma Holm, utredare inom lokalpolisområde Vällingby.