Åkersberga

Det var strax innan klockan 11 på fredagsförmiddagen som polisen fick in samtal från en arbetsplats i Åkersberga i Österåker.

En man ska ha fått sitt finger avslitet av någon typ av kran.

– Jag har fått det beskrivet att en man sliter av sig fingret i en kran. Jag har inga fler detaljer, säger Marcus Björling, presstalesperson på polisen.

Mannen blev förd till sjukhus med ambulanshelikopter.

– Det har uppenbarligen gjort väldigt ont och han ska ha skrikit på grund av smärta. Han var vaken och talbar när samtalet kom.

Polisen har upprättat en anmälan om arbetsplatsolycka.