Kungsholmen

En bil körde på en kvinna på ett övergångsställe på Hantverkargatan strax innan klockan 9 på torsdagsmorgonen.

– Kvinnan har fått åka med i ambulans för vidare kontroll, säger Marcus Björling, presstalesperson vid Stockholmspolisen.

Hur illa däran är hon?

– Det är svårt att säga. Hon ringde själv in till oss.

En man i 45-årsåldern är misstänkt för brott.

– Vi har upprättat en anmälan om vållande till kroppsskada, säger Marcus Björling.

Vet ni om påkörningen skedde med vilje eller om det var en ren olyckshändelse?

– Det får vidare utredning avgöra. Men det ska ha skett i låg hastighet.