Kungsholmen
En bil körde på en kvinna på ett övergångsställe på Hantverkargatan strax innan klockan 9 på torsdagsmorgonen.
– Kvinnan har fått åka med i ambulans för vidare kontroll, säger Marcus Björling, presstalesperson vid Stockholmspolisen.
Hur illa däran är hon?
– Det är svårt att säga. Hon ringde själv in till oss.
En man i 45-årsåldern är misstänkt för brott.
– Vi har upprättat en anmälan om vållande till kroppsskada, säger Marcus Björling.
Vet ni om påkörningen skedde med vilje eller om det var en ren olyckshändelse?
– Det får vidare utredning avgöra. Men det ska ha skett i låg hastighet.