Täby
Strax innan 13, onsdagen den 24 juni, skedde ett inbrott i en villa i Näsbypark i Täby. Två okända personer hade tagit sig in i huset och blev upptäckta av dem som bodde i huset. De konfronterade tjuvarna, som då sprang därifrån, skriver polisen på sin hemsida.
Flera patruller sökte
Polisen larmades och flera patruller, inklusive hundförare, deltog i sökandet efter gärningsmännen. Trots insatsen lyckades polisen inte hitta dem.
Tjuvarna hade tagit sig in genom ett vädringsfönster och rört sig runt i stora delar av huset. Det är ännu oklart vad som stulits.
Polisen har genomfört en brottsplatsundersökning och upprättat en anmälan om inbrottsstöld.
– Om brottsplatsundersökningen har vi inget annat att meddela i nuläget än att den är genomförd, säger Daniel Wikdahl presstalesperson på Polisen.
Ingen person skadades i samband med brottet.