Är det tre tefat som ligger på gräsmattan vid Storstugan? Nej, så kul är det inte.
Nu ska fontänen som stått i parken i 50 år få ny färg.
– Den gula, som är minst, vägde 80 kilo, vi tog ner den med hjälp av maskin, säger en av byggarbetarna när Mitt i gick förbi i veckan.
Renoveringarna snart klara
Renoveringarna har pågått sedan i juni och om några veckor förväntas arbetet vara klart.
Det är Storstugans bostadsrättsförening som äger marken – och så även fontänen – som beslutat att rusta upp den.
Hela fontänen totalrenoveras men kommer få samma utseende som den haft tidigare.
– I slutet av september beräknas det vara klart, nu ska bassängbotten målas, säger Minna Liiro ordförande Storstugan.
Såhär såg det ut när renoveringarna startade.
Maria Svensson
Ingen badande
Diskussioner har tidigare förts om det är okej för barn att bada i dammen. Men när Mitt i pratade med styrelsen för bostadsrättsföreningen innan sommaren var det tydligt att så inte blir fallet.
Även efter att renoveringarna är klara. Detta på grund av säkerheten.
– Det är en fontän, ingen bassäng, säger Minna Liiro.
Kommer den kommer den fylla med vatten i år?
– Det är inte helt säkert, det beror på vädret.