Barkarbystaden
Bassängen på Flottiljens vård- och omsorgsboende har varit ur funktion sedan slutet av förra året då det kommit in sand i systemet.
På det senaste sammanträdet i socialnämnden har Socialdemokraterna och Moderaterna gett socialdirektören i uppdrag att se över vad det skulle kosta att renovera poolen och hur den kan komma till användning ännu mer.
Socialdirektören ska också presentera en tidsplan för när poolen kan öppna igen.
Bassängen är en varmvattenbassäng med en temperatur över 30 grader och öppnades 2012 i samband med att Flottiljens äldreboende invigdes. Den har använts av vård- och omsorgsboendet men också gått att besöka via Seniorträffen.