Beslutet togs vid årsskiftet, och grundar sig i att Upplev Botkyrka skulle få en ny grafisk profil som ska visa på bredden av kommunens mest populära turistmål.

– Efter att de två bolagen Hågelbyparken och Upplev Botkyrka gick ihop var det viktigt att skapa en gemensam identitet för att samla enheterna Hågelbyparken, Lida Friluftsgård och Subtopia under ett namn och varumärke – Upplev Botkyrka, säger Krister Kalte, vd för Upplev Botkyrka, i ett uttalande.

Hemsidan hittar man på upplevbotkyrka.se.

https://www.mitti.se/nyheter/coronaboom-for-lida-friluftsgard/repthE!ant7ClSZZXoQHO68gaEEfg/

https://www.mitti.se/nyheter/bildspel-friluftsdag-i-hagelby/lmqfr!1741881/

https://www.mitti.se/nyheter/lar-kanna-gatukonsten-vid-subtopia/lmqii!2029237/