Fastighetsägaren Willhem och Postnord har inlett en dialog efter Mitt i:s artikel om att Postnord slutat dela ut posten till de av Willhems 400 hyresgäster i Hässelby strand som bor högre upp än fyra trappor.
Hissrenoveringarna stoppar brevbärarna
Detta på grund av de hissrenoveringar Willhem genomför i höst, som stoppar brevbärarna att ta hissen.
En av Postnords lappar i trapphusen i Hässelby strand, som fastighetsägaren Willhem inte kände till när Mitt i kontaktade dem.
Privat
– Vi hoppas kunna hitta en lösning så att de sista etapperna och trapphusen kan få sin post från Postnord trots allt, säger Willhems tillförordnade kommunikationschef Anna Levegård.
Kan ta över två timmar för den som vill kolla posten
Hyresgästerna har varit hänvisade till Postnord företagscenter i Barkarby för sin post, vilket tar över två timmar fram och tillbaka för den som åker kommunalt. Postnord har principer utifrån sin arbetsmiljöpolicy om att inte låta sina brevbärare gå högre upp än fyra trappor.