Servicekontoret i Sollentuna är det fjortonde i Stockholms län och kontoret kommer att erbjuda personlig vägledning och stöd från Arbetsförmedlingen, Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan.

– Det här gör vardagen enklare för många Sollentunabor, och det är en otroligt väl vald plats mitt i centrala Tureberg där 15 000 människor bor. Många kring Malmvägen upplever en barriär mellan dem och andra sidan järnvägen, där kommunhuset och Sollentuna centrum ligger, och det här kan motverka den känslan. Våra egna familjecentraler samlar flera verksamheter under samma tak. Det fungerar väldigt bra, och här har staten samma tänk, säger Henrik Thunes (M), kommunstyrelsens ordförande.

Öppet fem dagar i veckan

På plats finns servicehandläggare som hjälper till med ärenden som rör socialförsäkringar, pensioner och skatter med mera. Dessutom kan både arbetssökande och arbetsgivare göra spontanbesök för att få hjälp med Arbetsförmedlingens digitala tjänster.

– Vi förenklar kontakten med våra fyra samverkansmyndigheter för invånare som behöver en personlig kontakt, säger Åsa Lindh, generaldirektör för Statens servicecenter.

Öppettiderna på servicekontoret i Malmparken är måndag–fredag, klockan 10.00–16.00, med lunchstängt klockan 12.30–13.30.