Det hela började med att mannen beställde mat från en drive in-restaurang. När han kom hem upptäckte han att han hade fått fel varor och åkte tillbaka tmed maten.
Enligt mannens anmälan var maten dåligt förpackad så när han la påsen på disken gick den sönder. Då tog personen i luckan påsen och kastade in den i bilen via hans huvud.
Mannen ville ha 3000 kronor för en helrengöring av bilen, men hamburgerrestaurangen gick med på 700 kronor. Då vände sig mannen till ARN som nu utrett frågan.
Skilda bilder
Men uppfattningarna om händelseförloppet går isär. Hamburgerrestaurangen uppger för ARN att de på grund av ett missförstånd tillagade mannens hamburgare med dressing i stället för utan som han beställt.
När mannen återvände var han, enligt hamburgerrestaurangen, mycket upprörd och skrek rasistiska påhopp på personalen och kastade in maten i beställningsluckan. Det ska enligt personalen ha lett till att en anställd tappade fattningen och kastade tillbaka maten.
Mannen hörde därefter av sig till restaurangchefen och krävde att få bilen städad. Distriktschefen kontaktade då mannen och beklagade situationen och erbjöd sig att boka in tvätt av bilen och att betala 700 kronor för det.
Krävde för hög ersättning
ARN som utrett ärendet går nu på restaurangen linje. Enligt ARN visar de offerter som mannen skickat med att det inte skulle kosta mer att städa bilen än vad restaurangen redan har erbjudit, och rekommenderar därför att restaurangen betalar 700 kronor till mannen.