Kunderna fortsätter vara trogna Täby Centrum trots pandemi som försvårar shoppingupplevelsen. I tre års tid har Täby centrum nu toppat kundundersökning som utser Stockholmarnas mest älskade centrum.
– Att Täby Centrum för tredje året i rad vinner utmärkelsen ”Stockholmarnas favoritcentrum” är ett bevis på att vi lyckas leverera kundupplevelser av högsta klass, skriver Jurn Hoeksema, VD för Unibail-Rodamco-Westfield Nordics som driver Täby Centrum i ett pressmeddelande.
Efter Täby Centrum kommer Mall of Scandinavia som samtidigt rankats högst i kategorierna ”Bästa utbud av restauranger och caféer”, "Bästa kommun/regioncentrum” och ”Bästa utbud av affärer”.
En ny fråga till kunderna för i år var om hanteringen av covid-19 i centrummiljö fungerat. Här hamnade NK i topp, men Täby Centrum kvalar in på en andraplats, följt av Nacka Forum.
Bakom utnämningen ligger undersökningsföretaget Evimetrix. Att Täby Centrum ligger i topp menar Evimetrix beror på att man kommunicerar att man har ett bra utbud och gör det på ett sätt som tilltalar konsumenterna.
– Det gör Täby på ett bra sätt, menar Peter Wissing som ansvarar för mätningen på Evimetrix.
Totalt har nära 1 700 konsumenter fått uttala sig om 50 centrumanläggningar, handelsplatser och gallerior runt om i regionen.