Vinsta
En pojke blev påkörd av en bilist längs Lövstavägen vid ett övergångsställe höjd med Vinsta vid 20.30-tiden på söndagskvällen, uppger räddningstjänsten och polisen.
Bilisten som körde på pojken stannade kvar på platsen.
Var vaken och talbar
– Pojken blev påkörd och fördes i ambulans till sjukhus för vård, och var då vaken och talbar. Hur skadeläget är nu är oklart för oss. Resurser från både polis, räddningstjänst och ambulans ryckte ut, säger Per Fahlström, presstalesperson på Stockholmspolisen.
Ingen misstanke om brott
Det finns ingen misstanke om brott i samband med olyckan, och ingen sitter frihetsberövad.
– Nej, bilisten som körde på pojken stannade kvar på platsen och var med under hela räddningsarbetet, säger Per Fahlström.