Hägerstensåsen
Den lilla parken vid Tomträttsvägen på Hägerstensåsen ska få ett lyft – tack vare ett medborgarförslag från Joaquim Fräki Martins. Han föreslog att parken ska utvecklas "med grillplatser, sittplatser och öppna ytor där människor kan sola, leka och umgås på riktigt."
Ett bra förslag, tycker Hägersten-Älvsjö stadsdelsförvaltning som beslutat att tillföra nya sittplatser och grillmöjligheter.
Däremot fick Joaquim Fräki Martins inte gehör hos trafikkontoret för sina förslag för att minska trafikens dominans runt parken. Eventuellt kan två p-platser tas bort. Stadsdelsförvaltningen och trafikkontoret för dialog om det.