Racksta/Tyresö
Den här veckan öppnar nya Sjöcaféet vid Albysjön och Rakstabadet i Tyresö. Det är Tyresöbon Annika Löf som tagit över sommarkiosken som låg där tidigare och gjort om det till en året runt-öppet servering.
– Jag har velat köpa kiosken i flera år så nu äntligen fick jag det, jag är jätteglad! Jag bor 300 meter härifrån och mina barn är uppväxta här. Jag har fått jättefin respons från Tyresöborna, säger hon.
Jag är jätteglad!
Hon har bytt ut inredningen och har 20 sittplatser på en altan. Övrig tid på året kommer det att fungera som en jourlivs och mindre servering. Förutom fika och lättare luncher ska hon sälja hembakt bröd.