Under tisdagen kom den internationella matfestivalen till Vällingby centrum igen och man stannar på torget till och med lördag.
Totalt 40 aktörer från 24 olika länder är med i årets upplaga.
Premiären hölls 2008 och bakom festivalen finns den Skånebaserade franska mat- och marknadsentreprenören Francois-Xavier Mauraisin.
Turkiskt, koreanskt och australiskt
De senaste åren har husmanskost från Balkan, venezuelanska pitas, rumänska cevapcici-burgare och sydafrikansk street food funnits bland utbudet.
I år återfinns turkisk, sydkoreansk och australisk streetfood bland nyheterna, däribland koreanska ”cheesedogs” och burgare på kött av känguru, krokodil och struts.
Festivalen var i Örebro förra veckan och Eskilstuna blir nästa anhalt efter Stockholm.
Arkivbild/Filip Magnusson
Liknande festivaler arrangerar familjeföretaget Groupe Geraud även i England, Frankrike och Danmark. Maten och delikatesserna som säljs under tältdukarna är inte nödvändigtvis billigt, och fokus är just mat.
"Försöker förbättra oss för varje år"
– Kvaliteten är mer i fokus än fyndpriser. Vi har velat ta vår marknadskultur från Frankrike till andra delar av Europa, och försöker samtidigt förbättra oss för varje år, säger Francois-Xavier Mauraisin.
Festivalen inleddes i april och pågår till mitten av oktober.
Man besöker totalt 25 städer, från Malmö i söder till Luleå i norr.
Stoppet i Vällingby blir det enda som festivalen gör i Stockholm i år.