Husbybadet hade planerat att stänga för sommaren i slutet av maj. Men efter att många Järvabor uttryckt en önskan om att få bada även i juni, har man nu beslutat att hålla öppet en månad till.

– Det här är en fråga som engagerat jättemånga i Akalla framför allt. Vi har Järvabadet som är superpopulärt och uppskattat, men det har gjort att Husbybadet under många år stängt mycket tidigare. Nu är det öppet hela juni. Så vi ska testköra och se hur det blir, säger Anders Österberg (S), biträdande finansborgarråd.