Den 18 maj invigdes utsmyckningen på den nya skolgården på Spånga grundskola som bland annat består av mosaikkonst på tre nya bänkar.

Foto: Helen Toomik

Foto: Helen Toomik

Helen Toomik

Det är elever på skolan som varit med om att skapa konstverken med hjälp av Remakebolaget som fick i uppdrag av SISAB att skapa konst av återbrukat kakel, klinker och porslin.

De gjorde ett liknade uppdrag i Rinkeby förra sommaren som också resulterade i fin konst.

Det är läsaren Helen Toomik som tagit bilderna på Spånga grundskolas nya konst och som tipsade om att det är riktigt fina konstverk som är värda ett besök på skolgården för att beskådas.

Foto: Helen Toomik

Foto: Helen Toomik

Helen Toomik