I ett pressmeddelande meddelar Lidingöloppet och titelsponsorn Tata Consultancy Services (TCS), att de tecknat ett nytt sponsoravtal för de kommande tre åren.

– Tillsammans med dem kommer vi att utveckla löparupplevelsen för alla, både elit och motionärer. Vi kommer också att jobba med att sporra ännu fler människor att motionera mer för att förbättra den svenska folkhälsan, säger Cecilia Gyldén, generalsekreterare för Lidingöloppet i pressmeddelandet.

TCS, som är en internationell koncern och en del av ett Indiskt industrikonglomerat, Tata group, sponsrar en rad löpartävligar över världen. Till exempel matathonlopp i Amsterdam, New York, Bombay och London.

En del i sponsringen är att de bidrar med tekniklösningar.

– Hälsa och välmående är något TCS värnar om och där är löpning en viktig del. Därför är vi, speciellt i en tid som denna, väldigt stolta över att kunna bidra till att möjliggöra TCS Lidingöloppet och alla andra lopp vi samarbetar med världen över, säger Avinash Limaye, regionchef för TCS i Skandinavien i pressmeddelandet.