Flera Täbybor har klagat på att bussterminalen varit skitig. Foto: Love Ahlstrand

Skitig bussterminal upprör Täbyborna

Täby centrums bussterminal har varit dränkt i sopor i flera månaders tid. Nu byter Arriva, som ansvarar för terminalen, entreprenör för andra gången på kort tid.

  • Publicerad 10:02, 9 dec 2016

De senaste månaderna har det regnat in klagomål på städningen av Täby centrums bussterminal. Enligt flera passagerare har det stundtals varit så illa att fulla soppåsar legat kvar i flera veckor.

Ansvaret för skötseln av terminalen ligger på SL:s entreprenör Arriva. De har i sin tur anlitat en annan entreprenör för att genomföra städningen.

Christer Ekelund är kommunikationschef på Arriva. Han känner till problemen.

– Vi fick in flera klagomål om det, när det inte blev bättre så bytte vi entreprenör, säger han.

Bytet skedde den förste oktober i år. Men trots det fortsatte problemen, och klagomålen har fortsatt att komma in. Därför kommer Arriva återigen ta in en ny entreprenör.

– Vi upphandlar nu en ny entreprenör och tydliggör ansvaret, säger Christer Ekelund.

Dessutom ska företaget sätta upp papperskorgar och så ska städningen utökas till att gälla alla dagar.