– Egentligen är det en enkel idé där vi kombinerar nytta med nöje under ett och samma tak.

Så beskriver Jeanette Fili, vd på Ledap Stockholm, den nya arenan.

I Risentas gamla fabrik på Sollentunaholmsvägen i Rotebro har den nya arenan Ledap Stockholm byggts upp de senaste två åren.

Ska bli flaggskepp

I sommar står den redo med 16 nya banor, en restaurang, gym och ett co-working-område. Ovanlig blandning? Det är tanken, menar Jeanette.

– Padel är som golf, man hänger kvar och socialiserar. Vi ville skapa en social arena där man vill stanna kvar före och efter matchen, ta en öl eller en lunch när barnen spelar.

Ledap är en nybildad internationell koncern som bland annat äger padeljätten We are padel (WAP) som har flera hallar i Sverige. Men den nya arenan i Sollentuna är bara början på en större plan.

– Här är flagskeppsarenan men planen är att det ska spridas till hela världen. Så det känns kul att få vara med och bygga den första, men även vara med i ett sådant unikt koncept.

Den 13 augusti öppnar arenan, då går det att boka tider på banorna eller äta en lunch på restaurangen, vilket även går att göra för de som inte är så padelsugna.

– Men det finns låneracket om man blir sugen!

Man pratar om att padelboomen börjar lägga sig, hur känner du för det med denna storsatsning?

– Man pratar om att padeln är död men så är det inte. Det som hänt är att allt fler hallar etablerat sig och det finns fler banor, men spelarna har blivit fler. Det som man behöver göra är att tänka om konceptet lite mer, vilket är vad vi vill göra med detta unika koncept.