LADDA NER VÅR APP: Iphone Android
Angereds nya servicekontor, som invigs på måndag, är en del i regeringens satsning för att stärka servicen på glesbygden och i utsatta områden.
Under samma tak, i Nordeas tidigare lokaler på Kultivatorgatan, samlas nu tre myndigheter: Försäkringskassan, Skatteverket och Pensionsmyndigheten.
Även om de flesta tjänster idag finns tillgängliga digitalt är behovet av personlig service fortfarande stort, inte minst bland äldre och nyanlända.
– Det är ganska många som behöver mer stöd än via den guidning som finns på nätet. Vi försöker alltid att informera om e-tjänster vid alla enskilda möten och ofta behöver man kanske inte komma hit mer än en gång, säger Karin Skönvall Hesslind, sektionschef med ansvar för servicekontoren i Angered, Rosenlund och Frölunda.
Tidigare lades ner
Angered har tidigare haft ett liknande servicekontor, men som tvingades stänga 2012 på grund av undermåliga lokaler. Fram tills nu har angeredsborna därför behövt ta sig till Nordstan för att få sina frågor besvarade.
– Min uppfattning är att folk uppskattar att dessa myndigheter finns lokalt.
Totalt kommer åtta personer att tjänstgöra på det nya servicekontoret, som från och med tisdag håller öppet fem dagar i veckan.
LÄS MER: Regeringen placerar ny myndighet i Göteborg
LÄS MER: Hedersvåld och trakasserier fokus för ny myndighet i Göteborg