Tidningen du fick hem i brevlådan förra helgen är frukten av att två tidigare konkurrenter nu gått samman. Du har säkert läst om gratistidningsaffären under sommaren, Direktpress förvärv av Mitt i.

Nu har två blivit en – och Mitt i-namnet består.

För dig som läsare betyder det alltså att du från och med nu kan förvänta dig en gratis lokaltidning i veckan istället för två.

Jag kommer fortsätta granska kommunens arbete, politikernas beslut och planerna för hur Upplands-Bro ska utvecklas.

Dina tips, tankar och funderar behövs – både om stort och smått

Mitt i Upplands-Bro är och kommer även fortsatt vara din lokaltidning. Därför hoppas jag att du som läser fortsätter höra av dig med tips, frågor och funderingar.

Oavsett om det gäller förslag på granskningar, festliga arrangemang att tipsa läsarna om eller oegentligheter i företag eller kommunal verksamhet.

Kommunens foto- och videoutställning

I första gemensamma numret av Mitt i tittade vi närmare på kommunens foto- och videoutställning ”#viärupplandsbro” som huserat i konsthallen på kulturhuset i Kungsängen.

Utställningen, som är en idé av kommundirektören Ida Texell, porträtterar sex av kommunens tvåtusen medarbetare.

Syftet med utställningen i konsthallen

För Mitt i berättar kommunens företrädare att syftet med satsningen bland annat är att marknadsföra kommunen samt att ”attrahera, rekrytera, motivera och behålla personal”.

103 605 kronor har projektet kostat skattebetalarna.

När jag besökte konsthallen inne på kulturhuset var jag ensam i lokalen. Den 29 september var sista dagen då det hela kunde avnjutas, hann du se utställningen?

Jag blir nyfiken på vad du som läser tänker och tycker om det här. Hur ska en kommun egentligen marknadsföra sig?