"En vanlig dag går vi förbi en av tre postlådor utan att ha något att lägga i den." skriver Therese Karlsson på Postnord. Foto: Arkivfoto

”Vår flytt i Tullinge påverkade postutdelningen”

  • Publicerad 17:00, 17 dec 2019

Det här är en debattartikel/insändare på Mitti. De åsikter och synpunkter som framförs är författarens. Vill du skriva en debattartikel – klicka här!

”Tullinge verkar redan få posten varannan dag”

”Det är tråkigt att skribenten inte är nöjd med sin postutdelning. Självklart ska posten delas ut varje dag.

Det som är viktigt att komma ihåg är att det skickas allt färre brev, vilket innebär att det inte alltid finns något att dela ut till varje mottagare. En vanlig dag går vi förbi en av tre postlådor utan att ha något att lägga i den.

Tyvärr kan det också i enstaka fall inträffa oförutsedda händelser som gör att post blir försenad. I Tullinge har vi nyligen flyttat till nya lokaler och trots våra ansträngningar påverkade det utdelningen vid några tillfällen.

När något inte kommer fram som det ska kan man alltid lämna en synpunkt till kundservice via postnord.se. Det hjälper oss att bli bättre.”

Therese Karlsson, Distributionsområdeschef Postnord